O Vysoko efektívnom učení sa hovorí ...
Prečítajte si niekoľko výrokov ľudí, ktorí majú skúsenosť s Vysoko efektívnym učením. Veríme, že aj pre vás budú inšpiráciou a povzbudením.
Učitelia o žiakoch
- Keď prichádzajú moje deti z triedy VEU na druhý stupeň, učitelia sa o ne bijú. Všetci ich chcú učiť.
Učiteľka I. stupňa ZŠ Považská Bystrica
- Vždy keď robíme integrované tematické bloky, deti sa na ne veľmi tešia, žiadajú si ich samé.
- V projekte sa ôsmaci k škôlkárom správali ako starostliví kamaráti. Celý čas pracovali na úlohách, my (učiteľky) sme“ nemali“ čo robiť.
Učiteľky MŠ a ZŠ J.A. Komenského, Bratislava
Žiaci o učení
- Na našej škole je dobré to VEU učenie, ale teraz na II. stupni sa už nemôže tak učiť. No škoda, že už nie sú VEU bloky. V minulosti sme mali takú tú hodinu, blok, kde sa to rozoberalo všetko (učilo sa v súvislostiach). A teraz už nie, ale ešte stále je aktívne počúvanie, ohľaduplnosť... pravidlá.
Žiaci zo ZŠ Dunajská Streda
- Na vyučovaní je zaujímavé, že robíme aplikačné úlohy, ktoré sú pre rôzne inteligencie a môžeme si ich vybrať.
- Naša trieda cestovala z Bratislavy do Košíc vlakom. Veľa sme toho zažili. Máme veľmi zaujímavú celoročnú tému. Už som napísala toooľko príbehov.
Žiaci ZŠ J. A. Komenského, Bratislava
Študenti gymnázia o tréningu
- Nečakal som takú vysokú úroveň. Bolo to omnoho profesionálnejšie ako som čakal. Dodržiavali sa pravidlá a veľa vecí som sa naučil. Kiež by to bolo takéto aj v škole. Dokonca ma to inšpirovalo na prácu s viacerými ľuďmi, pretože si to chcem všetko vyskúšať.
- Naozaj si cením pestrosť programu a ochotu ho prispôsobiť naším potrebám. Odnášam si znova veľa vecí ohľadom komunikácie. Som plne spokojný a čudujem sa, prečo sa toto neučia všetci pedagógovia.
- Oceňujem zdroje informácií, že som bol schopný absorbovať informácie s neuveriteľnou ľahkosťou, lebo sa stále striedala teória s praxou, a tak som si to zapamätal a viem to teraz všetko použiť. Overil som si to aj v otázkach reflexie, ako som všetko pochopil a viem, že to celé nebol stratený čas. Tým, že sme si to zažili na vlastnej koži, sme sa skvele naučili.
Študenti Gymnázia S.C. Lewisa
Čo oceňujú rodičia
- Moje dieťa sa výrazne zmenilo v materskej škole VEU. Je mentálne, sociálne vyspelejšie ako starší súrodenec. Som veľmi spokojná.
- Nevedela som aký je rozdiel medzi tradičnou triedou a triedou VEU. Keď vidím, čo a ako s tými deťmi robíte chcela by som, aby aj moje mladšie dieťa chodilo do vašej triedy.
- Nápad s „literárnou čajovňou“ ma príjemne prekvapil a presvedčil o tom, že som svojim deťom vybrala dobrú školu, že sú v nej učitelia, ktorí radi deťom pripravia aj program mimo vyučovanie, ktorý bude pre deti dobrou a pozitívnou skúsenosťou a bude ďalšou tehličkou, ktorá spôsobuje, že pre ne je škola príjemným miestom. Miestom, kde sa učia nielen v lavici, ale aj prakticky, kde sa môžu stretnúť v príjemnej atmosfére deti aj so svojimi rodičmi a „predviesť“ im niečo, čo si pripravili.
Rodičia ZŠ a MŠ J.A. Komenského, Bratislava
Čo oceňujú účastníci tréningov VEU
- Páčila sa mi spojitosť s praxou, praktické ukážky, komunikácia medzi účastníkmi, ústretovosť a odbornosť lektorky.
- Vyhovovalo mi striedanie činností, hlavne všetko sme si aj vyskúšali prakticky a vytvorili sme nové materiály.
Učitelia MŠ a ZŠ Brezno
- Páčilo sa mi skutočne všetko, bol to najzaujímavejší tréning. Úžasná lektorka s obrovskou energiu a chuťou. Ďakujem!
- Dostali sme kvantum informácií, ktoré boli zosúladené nenásilnou formou do nadväzujúcich celkov.
- Oceňujem zmysluplný obsah tréningu, zbehlo to celé veľmi rýchlo – ani chvíľu som sa nenudila...aj dobré naladenie, aj spoluprácu skupiny.
Učitelia Gymnázia Epocha v Poprade
- Oceňujem premyslenú štruktúru tréningu. Praktické využitie základných princípov VEU priamo na tréningu, možnosť zažiť si veci na vlastnej koži.
Učitelia ZŠ Bratislava
Plány učiteľov po tréningu
- Po tréningu budem dbať na vytvorenie zmysluplného obsahu učiva, pri tvorbe aplikačných úloh budem cielene sledovať typy inteligencií.
- Na triednickej hodine rozvíjať životné zručnosti, tvoriť aplikačné úlohy.
- Skúsim zostaviť učivo prírodovedy a vlastivedy do blokov, viac sa zameriam na prácu v skupinách.
- Budem sa snažiť zaviesť integrovaný vyučovací blok v rámci komunity našej školy.
- Využijem praktické výstupy, možnosť tvoriť novými postupmi bližšími deťom.
Učitelia ZŠ Zvolen